Американська академія педіатрії (American Academy of Pediatrics) рекомендує дітям та підліткам снідати. За оцінками експертів, ранкове приймання їжі сприяє підтримці здорової маси тіла, поліпшенню пам’яті та підвищенню концентрації уваги.
У нещодавньому дослідженні, проведеному в Іспанії, було показано, що сніданок вдома сприяє покращенню психосоціального здоров’я дітей та підлітків.
Результати дослідження опубліковано в журналі «Frontiers in Nutrition».
Психосоціальне здоров’я — це термін, що використовується для опису психоемоційного, соціального та фізичного благополуччя.
У новому дослідженні психосоціального здоров’я взяли участь 3772 дитини та підлітки з Іспанії.
Психосоціальне здоров’я учасників оцінювали за допомогою Опитувальника сильних сторін та труднощів (Strengths and Difficulties Questionnaire — SDQ) з 5 підшкалами:
- емоційні проблеми;
- проблеми з поведінкою;
- гіперактивність/неуважність;
- проблеми у взаєминах з однолітками;
- просоціальна поведінка.
Вищий загальний бал свідчить про психосоціальні проблеми.
Також у дослідженні оцінювали такі харчові звички, як сніданок вдома/поза домом та вибір продуктів.
Хосе Франсіско Лопес-Хіль (José Francisco López-Gil), доктор філософії, науковий співробітник Університету Кастилія-Ла-Манча (University of Castilla-La Mancha) в Іспанії — провідний автор дослідження. Х.Ф. Лопес-Хіль пояснив, що зв’язок між пропуском сніданку та психосоціальними проблемами раніше описували в деяких наукових статтях. Однак у цьому дослідженні було додатково показано зв’язок між сніданком поза домом та підвищеним ризиком розвитку психосоціальних проблем.
Дослідники розділили учасників на 3 категорії залежно від того, чи отримували вони сніданок удома, поза домом чи пропускали ранковий прийом їжі.
Згідно з отриманими результатами, 98,9% учасників снідали, з них 95,8% — удома.
Було виявлено, що діти та підлітки, які пропускали сніданок або снідали поза домом, мали вищі бали за опитувальником SDQ. Таким чином, у них відзначали підвищений ризик розвитку психосоціальних проблем.
Х.Ф. Лопес-Хіль наголосив, що залежність ризику розвитку порушень психосоціального здоров’я від того, яку їжу вживали учасники на сніданок, була менш вираженою.
У той же час було показано, що відмова від вживання певних груп продуктів, таких як молочні продукти чи крупи, призводила до підвищеного ризику розвитку порушень психосоціального здоров’я.
Доктор Х.Ф. Лопес-Хіль наголосив, що на психосоціальне здоров’я учасників можуть впливати також інші чинники. Так, на його думку, для психосоціального здоров’я дітей важливим є те, що під час сніданку вдома вони спілкуються з батьками. Крім того, він зазначив, що під час сніданку поза домом діти та підлітки частіше вживали висококалорійну та жирну їжу. Х.Ф. Лопес-Хіль підкреслив необхідність подальших досліджень у цій галузі.
Доктор Джина Познер (Gina Posner), педіатр медичного центру MemorialCare Orange Coast у Фонтан-Веллі (Fountain Valley), зазначила, що сніданок — справді важливий прийом їжі. Вона розповіла, що раніше в дослідженнях було показано, що вживання молочних продуктів на сніданок сприяє зниженню рівня тривожності, а споживання їжі, багатої на харчові волокна, зумовлює зниження ризику розвитку депресії. Доктор Д. Познер рекомендує вживати на сніданок продукти з високим вмістом клітковини, такі як цільнозернові пластівці та хліб, горіхи, вівсянка, а також йогурт та фрукти.
За матеріалами www.medicalnewstoday.com